torsdag 25. juni 2009

En uke på fjellet

Beklager lite blogging i det siste, men jeg har faktisk hatt sommerferferie. Jeg har tilbrakt en uke på hytta vår i Gratangen, sammen med søskenbarnet mitt Miriam.

Det har vært en helt strålende uke, med sol fra skyfri himmel, firhjuling, lange fjellturer, grilling og ikke mist masse jenteprat.

Turen startet på fredags kvelden. Vi kjørte opp med firhjuling og hadde så mye mat og klær med oss at vi trengte tilhenger. Senere utpå kvelden grillet vi. Dette var helt nydelig godt!

På lørdag gikk jeg og Miriam en to timers tur til to vann, for å prøve å fiske litt. Vi hadde også med oss min kjære jervenduk, for planen vår var at vi skulle sove ute den natten. Men før vi fikk sovnet måtte vi gå tilbake til hytten, for våre to hunder frøys og klynket som små barn.

Søndag var vi slitne, og vi klarte å sove til klokken var 14.30. Resten av den dagen gikk til yatzy, godis og ellers en god del jenteprat.

Mandagen hadde vi en skikkelig trimtur. Vi gikk fra klokken 19.00 til 01.00 på kvelden. Det er utrolig deilig å få brukt kroppen sin med bare å gå og gå. Langs myrer, fjell og snø. Vi fikk oppleve mye på vår tur. Blant annet et fuglereir med nyklekte fugleunger, en enslig rein, et par sauer og en ganske fancy grotte.

På tirsdag ryddet vi hele hytta, og tro meg, det trengtes. Vi brukte hele dagen til å koste og vaske kopper. Men så skal det sies at det er lenge siden jeg har sett hytta så ren og pen. På kvelden fikk vi endelig muligheten til å sove ute. Vi lot hundene være inne i hytta. Men med to pratesjuke jenter, så fikk vi ikke sove. I løpet av natten bestemte vi oss for å kjøre ned fra fjellet. Vi kjørte ned bakkene med strålende midnattsol og det var helt vindstille.

Uken på fjellet har vært helt fantastisk, og jeg ble faktisk litt brun i ansiktet. Det er herlig å kunne være litt primitiv av og til. På fjellet forsvinner tidsmaset og vi kan være isolert fra omverden, fri fra facebook og mobil.
Legger med et par bilder fra turen vår.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar